30 Ekim 2020 Cuma
Anasayfa > Yazarlar > DİYETİSYEN OYA ORAL > 10 MADDE İLE BAYRAMI DAHA SAĞLIKLI VE MUTLU BİTİRİN!!!
DİYETİSYEN OYA ORAL

10 MADDE İLE BAYRAMI DAHA SAĞLIKLI VE MUTLU BİTİRİN!!!

22.05.2020 14:17 12 14 16 18 yazdır
Yazar : DİYETİSYEN OYA ORAL

10 MADDE İLE BAYRAMI DAHA SAĞLIKLI VE MUTLU BİTİRİN!!!

Ramazan bayramında bir anda değişen yeme düzenimiz sağlığımız açısından riskli durumlara yol açabilir. Bir ay boyunca 16-17 saat aç kalarak değişen yeme düzenimizden sonra Ramazan bayramının gelmesiyle birlikte fazla yağlı ve yüksek kalorili besinlerle beslenmeye başlıyoruz. Ramazan ayı sonrası yeme düzeninin değişmesine ve aşırı yemek yemeye bağlı olarak vücudumuzda bazı problemler gelişebilir. Bu problemlerin başında mide bağırsak sorunları, hazımsızlık ve aşırı kilo alma gelir. Bu problemleri yaşamamak, mutlu ve sağlıklı bir bayram geçirmek sizin elinizde. Bu on madde ile bunu yapabilirsiniz;

1) Bol bol tatlı tüketmek için öğünlerinizi atlamayın. Kan şekerinizi aniden yükseltip düşürecek olan bu yanlış davranış sağlığınızı da tehdit eder.

2) İkram edilen şeker, çikolata, hamur işleri, tatlıların hepsinden tatmak metabolizmanızı yorar. Miktar konusunda kendinize mutlaka sınır koyun.

3) Hamur tatlıların yanında ayran ikram edilmesi bu tatlıları bir nebzede olsun masumlaştıracaktır.

4) Sofranızda artan karbonhidratlı besinler( börek, tatlı, dolmalar…) sebze ve bakliyat tüketiminizi azaltmasın.

5) Uzun süreli oruç günlerinden iftar- sahur ritmine ulaşmış bir bedenle öğün saatlerinizi yeniden düzenlemek ilk günlerde zor olabilir. Kahvaltı öğünü sonrası 3-4 saatlik bir zaman bırakarak mutlaka öğle yemeği yiyin. Etli/etsiz sebze yemeği, yoğurt-cacık ve yanına tahıl grubu bir besin ile hafif bir menü ayarlayabilirsiniz.

6) Çay, kahve ikramları su içiminizi azaltmasın. Su içmeyi sevmeyenler suyu kök tarçın, karanfil ve bir parça limonla tatlandırabilirler.

7) Ana yemeklerle beraber şekerli veya tatlandırıcılı içecekler tüketmek aldığımız kalorileri hızlı yağa çevirir. İçecek olarak su veya ayranı tercih ederek kontrolü ele alın.

8) Gece geç saatlere kadar yiyip içmekten kaçının. Özellikle geç saatlerde kafeinli içecekler tüketmek, uyku düzeninizde değişikliğe neden olabilir.

9) Herhangi bir öğünde almanız gereken kaloriden daha fazlasını almış olabilirsiniz. Bir sonraki öğünü sadeleştirerek günlük enerji alımınızı dengeleyip bayramda kilonuzu koruyabilirsiniz.

10) Bayram sonunda ramazan öncesi beslenme alışkanlıklarınıza dönüş yapın, tek tip besine dayalı, kalorisi çok düşük tehlikeli diyet programlarından uzak durun. Bu uygulamalar metabolizmanızı yavaşlatmaktan ve kilo vermenizi zorlaştırmaktan başka bir işe yaramayacaktır.

ŞİMDİDEN HAYIRLI VE SAĞLIKLI BAYRAMLAR DİLİYORUM…

Etiketler : 10 MADDE
Yazarın Son Yazıları
Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.